DIGITALLY CONNECTED

Ništa lakše nego napisati tekst na temu koju držite u malom prstu! Sve svoje znanje možete pretočiti u vredan i informativan sadržaj. Blog tekst će odlično proći, SEO će oduvati – jer u opširnom tekstu nudite korisne informacije. Ipak, u većini slučajeva, situacija nije baš tako jednostavna. Naime, brojnim ekspertima iz raznih oblasti pisanje baš i ne ide od ruke, pa im je veoma teško da svoje znanje iskažu kroz autorski tekst. Ima stručnjaka koji su vešti i s rečima, ali jednostavno nemaju vremena da se posvete blogu. I, na kraju, tu su kopirajteri – stručnjaci za reči. Međutim, sasvim je jasno da kopirajteri ne mogu preko noći postati eksperti iz oblasti za koju do juče možda nisu ni čuli.

Čak i ako se kopirajter specijalizuje za određenu industriju (što je u našoj zemlji posebna retkost), bilo bi poražavajuće da za par meseci savršeno savlada materiju i postane stručnjak u rangu nekoga ko se godinama školovao i sticao znanje. Dakle, angažman kopirajtera za pisanje blog postova je pun pogodak, ali je problem u znanju kojim kopirajter (potpuno opravdano) ne raspolaže. S druge strane, potpuno je opravdano i da klijent zahteva tekstove određenog kvaliteta i ne pristaje na mediokritet.

Možemo li napisati odlične blog tekstove čak i ako nismo stručnjaci iz određene oblasti?

Zapravo – možemo.

Jasno je da će pisanje teksta na temu za koju niste stručni (ili za koju možda i prvi put čujete) zahtevati temeljno istraživanje i više uloženog vremena – ali to je realnost posla. Mnoge iznenađuje činjenica da kopirajterima (iako često svoj rad naplaćuju po napisanoj reči), daleko više vremena odlazi na istraživanje, nego na konkretno pisanje teksta (ako izuzmemo kasnije lektorisanje i doradu). Ipak, vratimo se dobrim vestima – da, možete pisati tekstove i na teme iz kojih niste ekspert.

Kako?

1. Problem koji ciljna grupa želi da reši

Prečica, nažalost, ne postoji i ceo proces moramo započeti istraživanjem. Predlog je da posetite forume ili Facebook stranice koje se bave industrijom o kojoj pišete. Tu možete pronaći pravu riznicu materijala i ideja za blog tekstove. Sve što je interesantno vašoj ciljnoj grupi, što im okupira pažnju ili zadaje glavobolju, potencijalna je tema za tekst.

2. Istraživanje ključnih reči i analiza konkurencije

Ključne reči vam mogu pomoći da tekst spojite u jednu celinu. Ključne reči možete shvatati kao hint – na šta bi se trebalo fokusirati. Sem toga, poznato je koliko je implementacija ključnih reči u blog postove važna za uspešan SEO.

Zatim, analizirajte konkurenciju. Možda bi neki ovo nazvali špijunažom, ali mi ćemo nazvati kolegijalnošću. Proverite da li konkurencija piše kraće ili duže tekstove, kakve teme obrađuje, da li se fokusira na konkretne probleme ciljne grupe ili na novosti iz industrije… Zatim posetite Facebook ili LinkedIn stranice na kojima verovatno dele blog postove. Proverite da li tema pokreće konverzaciju, da li i na koji način komuniciraju s ciljnom grupom, kako publika reaguje…

3. I još malo istraživanja…

Istraživanje nemojte zasnivati isključivo na analiziranju konkurencije. Na posletku, želite da ih “oduvate” svojim tekstovima. Možete koristiti Google Scholar (Google Akademik) i pronaći korisne članke ili radove na konkretne teme.

Ne libite se da od klijenata zatražite korisne informacije, smernice ili novosti iz industrije. Možda su previše zauzeti da bi se sami posvetili pisanju tekstova, ali sigurno mogu odvojiti par minuta da vam približe materiju. U krajnjem slučaju, imate isti cilj – odlične tekstove koji savršeno upotpunjuju brending kompanije.

4. Naslov je glavni

Jasno je da samo dobar naslov nije dovoljan. Od početka do kraja, tekst mora držati pažnju čitalaca. Međutim, naslov je mamac – naslov će ih privući, a sadržaj zadržati. Savet je da za svaki tekst osmislite 2-3 naslova. Možete imati “radni naslov”, kako tekst ne bi bio “no name” od samog početka. Iz našeg iskustva, najbolji naslov ponekad sine kada je tekst već napisan, jer tada imate kompletan uvid u svoje delo. Preporučuje se da naslov sadrži barem jednu ključnu reč.

Možete izdvojiti nekoliko važnih teza koje bi trebalo obraditi u tekstu. Tako ćete biti sigurni da ste pokrili sve bitne stavke. Ponekad je najlakše prvo napisati uvod i zaključak, a zatim razraditi temu. Na taj način ste na samom početku napravili kvlitetnu uvertiru u priču i kreirali obrazloženje rešenja. Uvod i zaključak često oduzimaju najviše vremena, baš zato što čitaoca moraju navesti da nastavi s čitanjem teksta, ostane inspirisan vašim sadržajem i spreman za akciju. Ipak, reč je o finesama i način rada može da varira od kopirajtera do kopirajtera, ili čak od industrije do industrije.

Ako imate sreće (kao ovaj kopirajter), pa ste kopirajter koji piše o kopirajtingu, ovaj tekst vam neće previše pomoći. Međutim, ako ste suočeni s temom ili industrijom koji su vam nepoznanica, ili tek počinjete da pišete za klijenata i ne poznateje nišu, naši saveti vam sigurno mogu biti od pomoći. Ako želite da unapredite svoje kopirajting veštine, pokušajte da napišete tekst na temu koju do sada niste obradili. Možda vam kreativni sokovi prorade i otkrijete avanturistu u sebi!

Ukoliko ste vlasnik poslovanja i želite da započnete blog stranicu, slobodno nam se obratite. Naš kopirajting tim garantuje: temeljno istraživanje predmeta i oblasti poslovanja, kreiranje jedinstvenih i informativnih sadržaja i optimizaciju sadržaja za željeni kanal distribucije.