Da bismo shvatili kako funkcioniše Google Ads, prethodno moramo razumeti kako funkcioniše Google pretraga. Dakle, reč je o jednostavnom odnosu ponude i potražnje: korisnici su u potrazi za proizvodom, uslugom, odgovorom na pitanje ili rešenjem problema. Google pretraga im izlazi u susret, tako što nudi čitav niz odgovora koji su odgovarajući za unete ključne reči. Ukoliko vaša kompanija može ponuditi tražen proizvod ili uslugu, može dati odgovor na pitanje ili rešiti problem, važno je da se reklama nađe na pravom mestu u pravo vreme.
Prilikom Google pretrage ključnih reči, naići ćete na rezultate koji proističu iz organske pretrage. Da bi se našao na samom vrhu organske pretrage, sadržaj mora biti vrlo kvalitetno sročen, informativan, te mora dati konkretne odgovore na postavljena pitanja. Dakle, nije reč o plaćenoj reklami, nego Google jednostavno pronalazi rešenja za koja smatra da najbolje rešavaju problem opisan ključnim rečima, te sadržaj na taj način i rangira. Pojavljivanje u organskoj pretrazi na zahteva novčana ulaganja u Google Ads, ali visoko rangiranje svakako podrazumeva investiranje u kvalitetnu SEO strategiju. Ukoliko želite da se nađete na samom vrhu Google pretrage za određene ključne reči, jedan od načina da to postignete je da investirate u Google Ads (ranije poznato kao Google AdWords).
Prilikom kreiranja Google Ads, sami možete izabrati za koje ključne reči želite da se vaše poslovanje pojavi kao top rezultat pretrage. Ključne reči su grupa reči ili sintagma koju će osoba ukucati u Google pretragu, a koje ukratko opisuju njen problem, potrebu ili želju. Primera radi, ako oglašavate svoju poslastičarnicu, možete izabrati ključne reči kao što su “svadbena torta”, “čokoladni kolači” ili “organski sladoled”.
Jasno je da ovakvo oglašavanje neće biti besplatno. Primera radi, možete izdvojiti budžet od 1 dolara za svaki klik na vaš oglas. Dakle, ne plaćate ništa ukoliko je neko samo video vašu reklamu, ali nije kliknuo i posetio sajt. Situacija ipak nije toliko jednostavna, jer je reč o svojevrsnom sistemu aukcije. Naime, druga poslastičarnica može takođe kreirati Google Ads, ali je spremna da za top pozicioniranje za iste ključne reči, izdvoji 1,10 dolara po kliku. Onaj ko ponudi veću cifru – automatski će se pojaviti kao top rezultat prilikom pretrage ključnih reči. Logično: što je industrija kojoj pripada vaše poslovanje razvijenija i što konkurencije ima više – to će i iznosi koji se pojavljuju na aukciji postajati veći.
Da li će se konkretno vama Google Ads kampanja isplatiti, zavisi od konverzije koju možete da ostvarite. Naime, već znate da svaki klik na vaš oglas plaćate Google-u 1 dolar. Ukoliko svaka deseta osoba koja klikne na vaš oglas izvrši i kupovinu, a prilikom svake prodaje zaradite prosečno 20 dolara, računica glasi: 20 dolara zarade od prodaje – 10 dolara za Google Ads = 10 dolara čistog profita. Računica je jasna, a vi ste na dobitku!
Osim pretrage po ključnim rečima, Google Ads nudi dodatno targetiranje prema lokalitetu, prema vremenskim zonama (odnosno vremenu kada želite da se vaš oglas prikazuje), kao i prema uređaju koji se upotrebljava (da li je u pitanju računar ili mobilni telefon). Ovakav analitički pristup omogućava konkretizaciju oglašavanja, te usmeravanje oglasa na striktno targetiranu publiku. Dodatni savet jeste da koristite tzv. long-tail keywords. Vratimo se primeru poslastičarnice. Ako želite da se vaš oglas pojavi pri pretrazi određenih ključnih reči, nemojte izabrati ključnu reč “torta”. Iskoristite reči kao što su: “izrada svadbenih torti”, “izrada torti novi sad”, “torte za dečje rođendane”… Reč “torta” u Google pretragu će ukucati neko ko je možda u potrazi za dobrim receptima, pa je mala verovatnoća da ćete ostvariti prodaju ukoliko ta osoba klikne na oglas, a svakako ćete izgubiti 1 dolar.
Važan korak ovog oblika reklamiranja jeste i tzv. split test (poznat i kao A/B testiranje ili bucekt testiranje). Kada osmislite tekst za Google Ads, odmah osmislite još jednu verziju istog oglasa, sa nešto izmenjenim tekstualnim sadržajem. Oglasi se objavljuju istovremeno, te se vrši direktna komparacija varijacija. Krajnji cilj je da pronađete formu koja će privući potencijalne mušterije i omogućiti vam da ostvarite najveću konverziju. Primera radi, ako 100 osoba vidi vaš oglas, zanima vas koliko će njih zaista na oglas i kliknuti. U pitanju je parametar koji nazivamo Click Through Rate. Što je ovaj parametar viši, to će Google manje naplatiti po kliku.
Dakle, cela postavka izgleda kao obrnuta piramida. Na najvišem nivou se nalazi najveći broj korisnika – svi oni koji “guglaju” ključne reči i mogu da vide vaš oglas. Zatim su tu oni koji će videti vaš oglas i kliknuti na njega. Trećoj grupi pripadaju svi oni koji će zaista i izvršiti kupovinu. Cilj je da sve tri grupe obuhvate što veći broj osoba, jer to automatski znači i veću zaradu.
Kada je reč o onlajn oglašavanju, mnogi odmah pomisle na oglašavanje na društvenim mrežama. Ono što Google Ads omogućava, jeste da oglašavanje ne bude usmereno striktno na korisnike određene platforme, nego na sve one koji u potrazi za odgovorima koriste Google pretraživač (prosečna osoba koristi Google pretragu 3-4 puta svakodnevno).
Za postizanje vrhunskih rezultata i mudro ulaganje u Google Ads, neophodno je u obzir uzeti brojne faktore, te imati jasnu sliku o cilju kampanje, tržištu i potrebama targetirane grupe. Google Ads kampanje mogu biti pravi način oglašavanja za vaše poslovanje, a vi ćete tako osigurati svoj poslovni uspeh.