Definisanje i targetiranje ciljne grupe jedan je od najvažnijih koraka celokupne marketing kampanje. Ako prodajna poruka nije usmerena ka pravoj grupi (i ako nije usmerena na pravi način), rezultati će izostati. Pored inicijanog targetiranja, postoji i remarketing, odnosno retargeting. Reč je o onlajn marketing strategiji koja podrazumeva usmeravanje oglašavanja prema publici koja je već interagovala sa poslovanjem. U remarketing odnosno retargeting grupu obično uključujemo dosadašnje posetioce web-stranice, osobe koje su prethodno ostavile imejl adresu, korisnike aplikacija… Pri formiranju remarketing grupe, koriste se svi dostupni izvori koji upućuju na potencijalne klijente. Fokus se stavlja na pojedince čije se zanimanje za određeni proizvod ili uslugu već moglo zabeležiti na osnovu ranije interakcije.
Mada pojedini marketari ističu da se pojam remarketing koristi isključivo kod Google Ads i imejl kampanja, a retargeting kod kampanja na socijalnim mrežama – gotovo da je reč o sinonimima. Pojmovi su veoma slični i ukazuju na sličan proces. Remarketing se koristi kako bi se poslovanjima olakšala komunikacija sa potencijalnim mušterijama i to putem personalizovanih ponuda, odnosno oglasa.
Primer remarketing oglašavanja
Proces i rezultate remarketinga najlakše je rezumeti na primeru.
Vaše poslovanje se, primera radi, bavi prodajom računara i elektronske opreme. Osoba A je u onlajn potrazi za novim laptopom, te joj Google u top predlozima (jer vodite uspešnu onlajn marketing kampanju) kao odgovor na pretragu nudi upravo Vaš sajt. Osoba A ulazi na sajt, pažljivo pregleda ponudu i posle nekog vremena napušta stranicu, a da pri tome nije ostvarila kupovinu. Po svemu sudeći, osoba A će za par dana u potpunosti zaboraviti da je ikada posetila Vaš sajt.
Međutim, kada osoba A sledeći put poželi da čita svoj omiljeni blog ili da se informiše o najnovijim vestima, primetiće i posebne remarketing oglase, koji su tu da je podsete upravo na one proizvode iz Vašeg asortimana za koje je pokazala interesovanje. Ponudu možete “zašećeriti” i pružanjem dodatnih 10% popusta na odabrane proizvode. Velika je verovatnoća da će osoba A ponovo posetiti Vašu stranicu i ovog puta i obaviti kupovinu. Sličnu taktiku ćete primeniti i na osobu B, C ili D, a personalizovani pristup će dati rezultat. Postotak konverzije kod remarketing kampanja je znatno viši nego kod inicijalno lansiranih kampanja, koje su usmerene na širu grupu. U ovom slučaju se levak sužava, a targetiranje je sofisticirano.
Kako remarketing radi?
Publika pronalazi Vašu stranicu na različite načine (oglašavanje ili putem organske pretrage), a Vi svaki put možete kreirati kodove za praćenje (tracking codes), koji će Vam pomoći da oformite specifičnu i usko fokusiranu grupu. Sledeći korak bi bio da kreirate jedinstvenu i prilagođenu prodajnu poruku za svaku grupu. Pri tome možete koristiti alate kao što su Google Analytics, Facebook pixel i slično. Remarketing nije vezan isključivo za GDN (Google’s display network). Većina platformi (Facebook, Pinterest, Twitter, You Tube) podržava remarketing kampanje, upravo zbog odličnih rezultata i visoke stope konverzije koju će obezbediti poslovanjima.
Šta je RLSA?
RLSA je skraćenica za Remrketing List for Search Ads. Ova opcija omogućava da kreirate liste na osnovu stranica koje ljudi posećuju. Vratimo se prethodnom primeru: osoba A je u potrazi za laptopom posetila poznati sajt za prodaju računara i elektronske opreme. Pri tome nije izvršila kupovinu, što znači da nije postignuta konverzija. Osoba A napušta sajt i vraća se na Google pretragu, prema ključnim rečima. U tom trenutku, kompanija koja stoji iza sajta za prodaju računara može automatski povećati svoj ulog (bid) na Google ads, jer se osoba A nalazi na njihovoj remarketing listi. Oglašivači su u prilici da povećaju ulog na Google ads za određene ključne reči i za publiku koja je prethodno posetila njihov sajt. Inicijalni ulog možete povećati za čak 100% (sa 1 na 2 dolara) za svakog ko se nađe na Vašoj RLSA listi.
Remarketing je moćna alatka u rukama iskusnog marketara. Osim što će lansirati konverzije, mudra remarketing strategija će raditi i na brendiranju poslovanja. Remarketing je najlakše razumeti kao dodatno gorivo, dodatni bust za vašu kampanju, koji osigurava uspešnost poslovanja. Personalizovani pristup remarketing oglašavanju i pokazana inicijativa će osnažiti vezu sa potencijalnim mušterijama. Remarketing kampanja je svojevrsno laso, koje Vam pruža još jednu šansu da potencijalne mušterije ponovo “uhvatite”, čak i kada niste uspeli da ih ubedite da ostvare kupovinu prilikom inicijalne interakcije.