DIGITALLY CONNECTED

Bićemo direktni od samog starta – ne postoji trik koji će vam pomoći da bez imalo truda i ulaganja ostvarite uspeh u social media marketingu. Međutim, postoje popularno zvani hakovi, koji vam mogu pomoći da dobar sadržaj još bolje plasirate. Uspešan marketing na društvenim mrežama ne samo da će vam doneti profit, nego će i vašem poslovanju omogućiti da još brže raste i razvija se. Izdvojili smo nekoliko trikova koji će vam pomoći da ostvarite što bolje rezultate, bez dodatnih ulaganja.

1. Odgovorite na svaki komentar

Ako vaši postovi na društvenim mrežama prolaze bez prevelikog angažmana publike, rešenje je da se vi dodatno angažujete. Društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter) cene komentar više od podele ili lajka, iz prostog razloga što od publike zahteva više angažmana i uloženog vremena. Ukoliko je neko spreman da izdvoji vreme i komentariše vašu objavu, platforma automatski dobija signal da je reč o objavi koja nosi vrednu informaciju i koju bi trebalo da vidi što više ljudi.

Vaš odgovor na komentar je zapravo početak konverzacije. Potrudite se da tu konverzaciju nastavite, tako što ćete u svom odgovoru postaviti dodatna pitanja, nakon kojih će uslediti još jedan komentar vašeg sagovornika. Ovo je zapravo najkraći put do viralnog posta.

2. Kratke rečenice u Linkedin postovima

Ako objavljujete (ili samo pratite objave) na Linkedinu, sigurno ste primetili da se kod svakog posta prvo pojave samo dva-tri reda teksta i zatim morate kliknuti na dugme See more, da biste videli ostatak sadržaja. Savet je da prva rečenica bude kratka i interesantna – svojevrsni mamac za publiku. Ako čitalac želi da vidi nastavak, mora da klikne na See more, a više klikova na See more dugme, automatski šalje poruku Linkedinu da je reč o važnom postu koji je vredan pažnje.

Budući da Linkedin i dalje postove plasira prevashodno prema ostvarenom engagementu, eto prilike da vašu objavu vidi velika grupa ljudi, bez ikakvih početnih ulaganja!

3. Budite društveni na društvenim mrežama

Opet ćemo biti direktni – retko koja kompanija objavljuje na društvenim mrežama jer je zaposlenima baš u tom momentu do druženja. Jasno je da su objave tu da bi se promovisalo poslovanje. Ipak, savet je da ne zaboravite da budete društveni na društvenim mrežama.

Povremena priča iz života, domišljat citat ili fotografija koja je na vas ostavila snažan utisak, učiniće da vas i publika doživi kao čoveka, a ne kao automat za oglašavanje. Često govorimo da ton prodajne poruke mora biti odgovarajući, jer ćemo u suprotnom izgubiti pažnju potencijalnih klijenata. Povremeni post koji nije strogo poslovan i koji nužno ne prodaje, nego informiše ili savetuje, omogućiće vam da pokrenete konverzaciju i steknete poverenje.

4. Kros-promocija na društvenim mrežama

Uglavnom smo aktivni na više društvenih mreža (standard su Facebook, Instagram i Linkedin). Nastup na ovim društvenim mrežama ne bi trebalo strogo razdvajati i publiku bi trebalo objediniti. Primera radi, pratioce na Facebooku možete pozvati da vas zaprate i na Instagramu, pratioce na Instagramu da vas zaprate i na Linkedinu. Možda vam ovakva samopromocija deluje pomalo napadno, ali je zapravo najlakši način da doprete do publike.

Čak i ukoliko imate nekoliko hiljada pratilaca na platformi, svaka objava neće biti prikazana svakom pratiocu. Upravo suprotno, imate sreće ako 10% pratilaca vidi vašu objavu. Objedinjavanjem publike na nekoliko platformi, povećavate šansu da što više pratilaca vidi objavu.

5. Kreirajte kratak video

Raspon pažnje ciljne grupe je u proseku 8 sekundi. Možda će vam ta informacija biti jasnija uz podatak da je raspon pažnje zlatne ribice 5 sekundi. Na svu sreću, zlatne ribice vam verovatno nisu ciljna grupa, ali morate voditi računa da u onlajn oglašavanju na raspolaganju imate jako malo vremena da zaintrigirate potencijalnog klijenta.

Video više nije rezervisan samo za određene platforme. Reč je o sadržaju koji se potencira na svim platformama jer uglavnom donosi mnogo veći angažman. Prvi video koji kreirate ne mora biti biser kinematografije, oprema koju koristite i program u kojem editujete ne moraju biti profesionalni. Kroz kratak video prenesite važnu informaciju, kroz efekte ga učinite zanimljivim, testirajte i proverite koliki angažman vam donosi. Isti video možete objaviti na svim društvenim mrežama. Vodite računa da Linkedin bolje plasira video sadržaj koji je direktno postavljen na tu platformu (nemojte video podeliti sa Facebooka ili Instagrama).

Social media marketing koji zaista donosi rezultate uvek podrazumeva kreiranje sveobuhvatne kampanje i određena ulaganja. Bez obzira koliko hakova koristili i bili uspešni u kreiranju postova, nijedan trik vam ne može pomoći da ostvarite veliki uspeh bez ulaganja u marketing. Međutim, navedeni hakovi mogu biti dodatni boost vašoj kampanji ili jednostavan način da započnete konverzaciju sa svojim pratiocima i to koristeći organski sadržaj.