DIGITALLY CONNECTED

Jasno je da kvalitetna prodajna poruka neće postići optimalne rezultate, ako se preko odgovarajućih kanala ne usmeri ka ciljanoj publici. Pre nego što se upustimo u oglašavanje na socijalnim mrežama, moramo osmisliti strategiju: odrediti ključne reči, locirati publiku, definisati budžet, odrediti ton nastupa… Tek tada se upuštamo u kreiranje inspirativnih kopija i dizajniranje zanimljivih vizuala. Naravno, rezultate kampanje moramo sve vreme pratiti i konstantno proveravati parametre, kako bismo na vreme izvršili dodatne izmene ili dopune. Ako je naš nastup pun pogodak, i publika će to ispratiti kroz lajkove, komentare ili podele.

Većina kompanija bira Instagram, Facebook i, nešto slabije YouTube i Twitter, kao ključne platforme za onlajn oglašavanje. Na odabir platforme u velikoj meri utiče vrsta poslovanja kojim se kompanija bavi, kao i lokacija ciljane publike. Međutim, kada se radi o B2B (business to business) marketingu, Linkedin postaje neizostavan prostor za oglašavanje. Ako vaša kompanija svoje proizvode ili usluge nudi drugim poslovanjima pre nego fizičkim licima, investiranje u marketing na ovoj platformi, mora biti vaš prioritet.

Kao pojedinci, Linkedin doživljavamo kao mrežu putem koje se možemo upustiti u potragu za zaposlenjem, ili uspostaviti i održati kontakt sa potencijalnim i postojećim saradnicima ili klijentima. Link do uređenog Linkedin profila, može biti savršena dopuna vašoj radnoj biografiji. Kao individua, Linkedin možete iskoristiti za svojevrsno besplatno reklamiranje. Naime, slično kao i na drugim socijalnim mrežama, i ovde sa kontaktima možete podeliti svoje poslovne uspehe ili ideje, i tako dobiti podršku ili čak ostvariti poslovnu saradnju. Međutim, ukoliko kao kompanija svoj asortiman nudite pre svega drugim poslovanjima, vaš nastup na Linkedinu mora biti mudro isplaniran, jer je reč o investiciji koja može doneti izvrsne rezultate.

Za početak, povedite računa da vaš LinkedIn profil bude privlačan potencijalnim saradnicima ili klijentima. Platforma dozvoljava da postavite profilnu i cover sliku po svojoj želji, te da ispunite About sekciju profila. Sekcija About nudi vam prostor od čak 2000 karaktera, što je više nego dovoljno da napišete nešto o sebi ili svom poslovanju. Eksperti savetuju da oko 25% ponuđenog prostora iskoristite da kažete nešto više o sebi, dok preostalih 75% mudro iskoristite da pojasnite kako možete pomoći drugima u rešavanju njihovih problema ili dilema.

Rezultati istraživanja pokazuju da će, nakon korespondencije putem imejla, većina potražiti svog sagovornika na Linkedinu. Ukoliko tamo ne može da vas pronađe, to sagovorniku može biti prvi znak upozorenja, a alarm se uključuje ako pronađe profil koji je aljkavo popunjen ili nije ažuriran. Vredi napomenuti da i sam Linkedin nudi opcije daljeg usavršavanja (kroz Learning). Predavanja se mogu birati na osnovu niše u kojoj poslujete, a nakon odslušanog predavanja, dobijate sertifikat koji se jasno vidi na vašem profilu. Sem što ćete unaprediti i aktuelizovati svoje znanje, potencijalnim saradnicima i klijentima ćete jasno pokazati da konstantno radite na sebi i usavršavate se.

Za kreiranje poslovne stranice, dovoljno je da iz menija Work izaberete Create a Company Page. Dalje vam sama platforma nudi opcije, te možete biti sigurni da nećete izostaviti bitne podatke. U zavisnosti od količine informacija koju želite da podelite, biće vam dovoljno 10-15 minuta da kreirate Linkedin stranicu za svoje poslovanje.

  • Prilikom kreiranja poslovne stranice, mnogi, nažalost, ne koriste pun potencijal Linkedina. Naime, kompanije ovu platformu često doživljavaju kao strogo poslovni prostor. Primera radi, u News Feed-u stranice ćete pronaći samo objave o uspešnoj prodaji, poređenje s konkurencijom, ili informacije o otvorenim novim radnim mestima. Linkedin je, svakako, mesto na kome možete podeliti i ovakve informacije, ali vodite računa da i kroz ovu platformu kreirate brend. Gomila suvoparnih informacija neće privući pažnju. Iskoristite priliku da uspostavite i održite kontakt.
  • Budite konzistentni u objavama. Eksperti preporučuju objave na Linkedinu 4-5 puta nedeljno. Imajte na umu da vaši pratioci neće videti svaku objavu, nego će algoritam sam presuditi koji post će nastaviti da se prikazuje (na osnovu postignutog engagementa).
  • Preporuke stručnjaka su da se samo 25-30% objavljenog sadržaja direktno odnosi na proizvod ili uslugu koju nudite, dok bi ostatak materijala trebalo da bude edukativnog ili informativnog karaktera. Tako pratioci mogu primetiti da se razumete u materiju i da imate široke vidike.
  • Pri izradi vizuala, vodite računa o preporučenim dimenzijama (1200 x 600). Linkedin će u određenoj meri prilagoditi sliku, ali se uvek potrudite da dimenzije ne odstupaju od zadatih okvira.

Statistika pokazuje da Linkedin trenutno ima oko 80 miliona aktivnih korisnika, ali samo oko 3 miliona redovno deli postove. Reč je o prostoru koji privlači pažnju, ali nije prezasićen konkurencijom. Upravo su takvi uslovi najpovoljniji za uspešnu marketing kampanju. Eksperti kažu da Linkedin danas veoma podseća na Facebook 2012-e. Naime, post koji podelite će biti vidljiv i organski – bez ulaganja u oglašavanje. Na taj način je daleko lakše ostvariti željeni reach, što je cilj svakog marketara. Ipak, stručnjaci upozoravaju da je reč o taktici koju je ranije primenjivao Facebook, te za budućnost predviđaju promenu algoritma, a Linkedin će sve više u prvi plan gurati plaćeno oglašavanje. Zato bi trebalo što pre iskoristiti priliku i upustiti se u Linkedin kampanju – uslovi su veoma povoljni, a rezultati obećavajući!

Trenutni Linkedin algoritam produžava životni vek postova. Naime, Facebook i Instagram postovi nestaju iz feed-a već posle nekoliko sati. Postovi objavljeni na Linkedinu se mogu čak i nedeljama zadržati na vrhu news feed-a, ako je ostvaren odličan angažman pratilaca (engagement). Baš zato je osnovni cilj kreirati post koji će zaintrigirati i privući pažnju. Dodatno, vaši postovi neće biti vidljivi samo vašoj mreži kontakata. Ukoliko objavljen post prokomentariše neki vaš kontakt, objava će biti prikazana i njegovoj mreži kontakata (važno je da profil bude podešen na Public). Vaš post može postati viralan, čak i ako nemate mnogo pratilaca. Jedna kvalitetna objava može vam doneti nove poslovne konekcije, kao i popularnost u niši u kojoj poslujete.

Kada je reč o algoritmu, valja napomenuti da Linkedin nudi prostor koji se može uspešno koristiti i kao svojevrsna mikroblog platforma. Naime, postovima možete ispričati i priču i tako kreirati topliju atmosferu, koja neće biti strogo poslovna (što je posebno važno ako je takva komunikacija u skladu s vašim brendom). Poput Twitter statusa sa nešto više karakternih mesta, ili Facebooka pre nekoliko godina, Linkedin post možete iskoristiti da podelite zanimljivu anegdotu ili životnu pouku. Ukoliko koristite druge platforme i želite da objavite isti post i na Linkedinu, povedite računa da ne podelite samo link do objave na drugoj socijalnoj mreži. Algoritam će prepoznati takvu aktivnost i neće promovisati vaš post. Primera radi, ako video koji ste već podelili na YouTube-u želite da objavite i na Linkedinu – objavite direktno video, a ne link do YouTube objave.

Kada je reč o kopiju, kreativnost je ključna. Prilikom objave statusa, Linkedin će prikazati tekst u dužini dve rečenice inicijalno – za ostatak teksta čitalac će morati da klikne na see more dugme. Cilj je da što veći broj pratilaca poželi da klikne na to dugme. Saveti su da objavu započnete pitanjem ili kontroverznim stavom (u vezi branše u kojoj poslujete). Precizni statistički podaci takođe zapadaju za oko. Potrudite se da započnete komunikaciju i zaintrigirate i da na taj način navedete pratioce na akciju (lajk, komentar, podela).

Osim organskih postova, Linkedin nudi i opciju plaćenog oglašavanja. Mnogi će istaći da je oglašavanje na Linkedinu prilično skupo (ako se poredi s drugim platformama). Međutim, pravu vrednost oglašavanja možemo ocentiti tek kada uporedimo uložena sredstva sa ostvarenim rezultatima. Sponsored Content Ads sve su popularniji, jer ostvaruju odličan reach, uz razumnu cenu. Sadržaj može biti u obliku slike, videa, teksta, poruke – sami birate najbolji način da upakujete svoju prodajnu poruku. Linkedin će vam omogućiti da podesite određene parametre, kako bi vaš oglas stigao do ciljne publike.

Trenutno najbolja platforma za B2B oglašavanje je Linkedin. Bitno je samo da svoj prostor na ovoj platformi iskoristite na pravi način. Mada je reč o socijalnoj mreži koja se prevashodno fokusira na poslovnu komunikaciju, usavršavanje i promociju poslovanja, ne dozvolite sebi da upadnete u zamku monotonije. InDigital tim vredno radi na osmišljavanju Linkedin sadržaja koji nije suvoparan, privlači pažnju, ali i informiše. Pravo vreme za akciju na Linkedinu je upravo sada. Iskoristite priliku i uzdajte se u algoritam koji i dalje ceni i visoko plasira kvalitetan i kreativan post – u skladu sa ocenama ciljne publike.