DIGITALLY CONNECTED

Ukoliko ste zagrebali površinu online oglašavanja, sigurno ste čuli za PPC oglase. U pitanju je pay-per-click oglašavanje – plaćate svaki put kada neko klikne na vašu reklamu. Najpopularniji PPC kanal je Google ads i većini je Google ads zapravo sinonim za PPC. Reč je o oglasima koji se pojavljuju na Search results stranici prilikom pretrage odabranih ključnih reči. Možete ih prepoznati kao sponzorisane oglase na vrhu ili dnu prve stranice Google pretage.

Zašto PPC?

Većina marketara će većini preduzeća preporučiti Google ads kampanje. Zašto? Postoje dva glavna i jednostavna razloga:

1. Brzina

Ako želite da intenzivirate prodaju ili povećate broj leadova prikupljenih preko veb-sajta u narednih mesec dana, najefikasniji i najbrži način da to postignete je preko PPC kampanja. Pomoću PPC oglasa publiku privlačite direktno sa stranice Google pretrage na svoj veb-sajt i to za veoma kratko vreme – najčešće već u prvih par dana od momenta pokretanja kampanje. Kampanja koja brzo donosi rezultate će vam biti od posebne koristi ako želite da testirate određeni proizvod, novi veb-sajt ili ponudu. Efikasnost kampanje će zavisiti i od industrije, ali i budžeta koji ste spremni da izdvojite.

2. Podaci

Ukoliko želite da otkrijete koje ključne reči se često pretražuju, kako biste na taj način došli do leadova, nema boljeg i bržeg načina od PPC oglasa. Organska pretraga vam neće obezbediti ovu informaciju, a rezultate ćete osetiti mnogo kasnije. SEO svakako može doneti odlične rezultate i ne bi ga trebalo zanemariti. Ipak, morate imati na umu da ćete u tom slučaju na rezultate svog truda i zalaganja čekati nešto duže nego što je to slučaj s PPC oglašavanjem.

Glavna mana PPC kampanja je plaćanje svakog klika na reklamu, što znači da oglašavanje može postati poprilično skupo. PPC oglašavanje nije profitabilno samo za poslovanja, nego i za Google. Međutim, dok god se trudimo da svoju kampanju uvek mudro postavimo, i zatim neprekidno analiziramo i prilagođavamo – nema zime ni za nas ni za Google. Cilj, dakle, nije da pokušate da nadmudrite Google, nego da ga navedete da postane deo vašeg tima, što ćete postići kreiranjem kvalitetnih kampanja.

Stavke uspešne PPC kampanje

U PPC oglašavanje možete ući “na blef” i nastojati da učite na svojim greškama. Ako kreirate PPC kampanju samo za svoje poslovanje, možda sebi i možete priuštiti taj luskuz, jer ćete vremenom prepoznati šta je to što konkretno vašem poslovanju donosi rezultate. Međutim, takav proces učenja može biti dugotrajan i prilično skup.

Druga opcija je da usvojite osnove PPC oglašavanja i u priču uđete upoznati s materijom:

1. Namera

Namera reklamiranja je veoma važna kod PPC oglašavanja. Prilikom odabira ključnih reči, namera oglašavanja mora biti presudna. Da bismo potpuno uprostili, Google pretrage ćemo podeliti na: potragu za informacijama i komercijalnu pretragu.

Osobe koje pokrenu potragu za informacijama, kao što i samo ime kaže – žele da pronađu informacije i odgovor na pitanje. Primera radi, ako je osoba zainteresovana za depilaciju, pretraživaće najmanje bolan način da se tretman izvede ili tražiti poređenje rezultata različitih metoda depilacije. Međutim, ako je neko već rešen da obavi depilaciju, pretraživaće npr. depilacija Novi Sad, jer je u potrazi za salonom u kom može izvršiti željeni tretman. Pošto plaćate za svaki klik na reklamu, u osnovi želite da se fokusirate na pokretače komercijalne pretrage. Želite da pronađete osobe koje su spremne na akciju i koje će klik konvertovati u prihod.

2. Volumen

Kampanja je zasnovana na odabranim ključnim rečima. Ako ključne reči ili fraze koje izaberete imaju mali volumen pretraživanja (ljudi ih retko kada pretražuju), nećete postići željene rezultate. Odabrane ključne reči moraju imati dovoljno volumena da prikupe leadove ili da ostvare prodaju.

3. Budžet

Izdvojiti odgovarajući budžet za Google ads, često je problem za mala i srednja preduzeća. Međutim, vrlo je bitno da se za PPC oglašavanje izdvoji budžet koji može ostvariti zacrtane ciljeve. U suprotnom ćete zaista rasipati novac, jer ćete ulagati, a nećete videti rezultate. 

Primera radi, plaćate 3 dolara po kliku, a izdvajate budžet od 15 dolara dnevno za PPC oglašavanje. Posle određenog perioda ćete primetiti da i dalje nema rezultata, nema konverzija, i možda pomisliti da PPC nije za vas. Gledano čisto matematički: ako svaki klik plaćate 3 dolara, a dnevno izdvajate 15 dolara za kampanju, vaš veb-sajt će preko Google ads kampanje dobiti 5 posetilaca dnevno. Ako uzmemo da vaš veb-sajt konvertuje 1% (što je prilično nisko, ali se može uzeti kao prosek), potrebno vam je 100 posetilaca veb-sajta da biste ostvarili jednu prodaju ili dobili lead. Ako imate 5 posetilaca dnevno, jasno je da ćete čekati 20 dana pre nego što ostvarite rezultat. Razumljivo, postaćete sumnjičavi u sve naše tvrdnje da su PPC kampanje veoma efikasne i da brzo donose rezultate. Problem se, međutim, možda ipak krije u budžetu.

4. Kvalitetan oglas i landing page

Kvalitet oglasa je veoma važan – ne samo zato što ćete tako lakše privući potencijalne mušterije, nego zato što ćete plaćati nižu cenu oglašavanja. Ako su vaši oglasi kvalitetni, plaćaćete manje po kliku od konkurencije.

Primera radi, u potrazi ste za dijamantskim prstenom. Ako vidite reklamu koja kaže “kupi dijamantski prsten onlajn”, jasno je da će vam u glavi odmah “kliknuti” da ste pronašli odgovor na svoju pretragu i vi ćete kliknuti na PPC oglas. Ovaj oglas će ostvariti bolji CTR (click through rate) i Google će ga prepoznati kao oglas visokog kvaliteta.

Pored sadržaja samog oglasa, bitni su i sadržaj i izgled landing stranice. Landing stranica bi trebalo da ubedi osobu da je kliknula na pravi oglas i da se nalazi na pravom mestu. Dakle, kvalitetna landing stranica takođe može uticati na efikasnost kampanje i cenu PPC oglašavanja.

5. Ponuda

Često se toliko fokusiramo na formalni deo oglasa, da zaboravljamo srž marketinga. Osmišljavanje ponude koja će privući publiku, važan je deo oglašavanja.

Vratimo se našem primeru sa depilacijom. Vaš salon nudi depilaciju, ali ste primetili da većina mušterija od vas prethodno traži piling. To bi značilo da možete osmisliti akciju – uz svaku depilaciju dobija se piling gratis. Ponudu unesete u PPC oglase, koji zatim ostvaruju visok CTR, a vi plaćate manje po kliku.

Jasno je da vas čitanje ovog teksta neće pretvoriti u instant Google ads eksperta. Međutim, upoznavanje s materijom će vam pomoći da bolje razumete kako PPC oglasi funkcionišu i, ono najvažnije – kako da ostvarite odlične rezultate uz optimalna ulaganja. Pažljivo prođite kroz sve stavke, razmislite kako možete unaprediti svoju kampanju ili da li je PPC uopšte nešto od čega vaše poslovanje može imati koristi.

Možda vas nismo pretvorili u Google ads eksperta, ali znamo gde takve eksperte možete pronaći.