DIGITALLY CONNECTED

Na spomen velikog prolećnog spremanja, retko ko će se zagledati u svoj laptop, mobilni telefon ili tablet. Ne sumnjamo da će vaša pajalica dotaći i ove uređaje, ali se mi nekako više koncentrišemo na digitalno čišćenje – čišćenje memorije uređaja i osvežavanje onlajn nastupa. Ako vas je samo čitanje naslova navelo da se zahuktate i uzmete krpu u ruke – nećemo vas ometati. Ipak, predlažemo da odvojite par minuta i otkrijete naše savete za veliko DIGITALNO prolećno spremanje.

Zašto baš u proleće?

Nauka kaže da duži boravak u mračnom okruženju utiče na povećan nivo melotonina u našem organizmu, što izaziva pospanost. Prvi vesnici proleća su laste, visibabe i ljubičice, ali i više sunčanih dana. Povećana izloženost sunčevoj svetlosti dovodi do smanjenja nivoa melotonina, te na taj način naše telo dobija prirodni bust energije! Eto objašnjenja zašto baš na proleće osećamo neodoljivu želju da sve ispretumbamo, očistimo i sortiramo.

Istini za volju, digitalno čišćenje uređaja i osvežavanje strategije ne mora biti vezano baš za ovo godišnje doba. Međutim, ako ste već raspoloženi i puni energije – zašto taj elan ne biste usmerili i na malo digitalnog pospremanja?

Digitalno čišćenje memorije uređaja

Digitalno čišćenje memorije je važna stavka održavanja sajber sigurnosti. Ukoliko vam je važno da zaštitite privatnost svojih podataka, sajber sigurnost bi trebalo shvatiti ozbiljno.

Stručnjaci predlažu:

  • Promena lozinke jednom godišnje. Da, zaista toliko često. Sajber napadi postaju sve učestaliji, a naša dužnost je da se adekvatno zaštititimo. Tu nam u pomoć priskače password manager, poput LastPass .  
  • Čišćenje browsera. Brisanjem istorije uklanjate višak informacija, dok će se brisanjem popularnih kolačića (cookies), memorija uređaja preporoditi. Da, s kolačićima će otići i deo korisnih informacija (moraćete ponovo da se ulogujete na stranice i pozabavite se opcijom Settings), ali ćete se zauzvrat rešiti džank mejla i napadnih oglasa. Zapravo ćete na jednostavan način osvežiti svoj digitalni radni prostor. 
  • Osveženje imejl naloga. Pregledajte poslovni i privatni imejl nalog. Ako vam je teško da se snađete među gomilom imejlova, svakodnevno ćete na ovaj problem trošiti dragoceno vreme. Sortirajte inboks prema ličnoj preferenciji. Ne zaboravite da izbrišete imejlove koji samo zauzimaju mesto i obavezno proverite spam.
  • Revizija aplikacija na telefonu. Skloni smo da na mobilni telefon instaliramo svaku aplikaciju koja na prvi pogled deluje zanimljivo i korisno. Nakon par sati “igranja”, aplikacija biva zaboravljena i samo zauzima memoriju. Iskoristite veliko prolećno digitalno spremanje i deinstalirajte sve nepotrebne aplikacije. Ako vam aplikacija ipak zatreba, znate gde je možete pronaći, a instalacija ne oduzima više od par minuta.
  • Osveženje operativnog sistema. Sistem bi trebalo osvežiti na svakom uređaju. Iznenadićete se koliko vaš laptop zapravo može biti brz, ako mu poklonite malo ljubavi i pažnje. Windows 10, primera radi, omogućava kompletan refresh, s tim da zadržava sve instalirane aplikacije i dokumenta. Neka proleće stigne i u vaš računar!

Osvežavanje onlajn nastupa

Ako je vaše poslovanje prisutno na društvenim mrežama (a, ako nije zašto nije?), s vremena na vreme proverite kakav utisak odaje vaš onlajn nastup. Možda iz vaše perspektive sve deluje odlično, ali periodično pregledajte news feed i pokušajte da posmatrate objavljeni sadržaj očima pratilaca. Veliko digitalno prolećno čišćenje je pravi trenutak za refresh strategije na različitim platformama!

Predlažemo da proverite:

  • Da li se postovi objavljuju redovno (i da li je frekvencija objavljivanja odgovarajuća)?
  • Da li su sve ponuđene informacije na stranici tačne i aktuelne?
  • Da li je ton obraćanja odgovarajući i da li adekvatno prati brend?

Kada smo već kod brendinga, možda je i tu potreban refresh. Pravo vreme za rebranding je upravo tokom digitalnog čišćenja! Da, reč je o krupnom zadatku. Ipak, imajte na umu da ćete i najkrupniji zadatak koji započnete u proleće, sigurno završiti do kraja godine. Bacite pogled na web stranice, proverite da li biste tu šta menjali. Promenama je podložan i logo kompanije, kao i sav onsajt kopirajting. Ako je vaš brend već prepoznatljiv, unošenje krupnih izmena može biti veliki rizik. Pozdravljamo vašu hrabrost! Sitnije izmene i povremeno osveženje neizostavno donose pozitivne rezultate.

Zatim se detaljnije pozabavite strategijom nastupa. Pregledajte sve raspoložive informacije koje nudi metrika, pa sami odlučite od kog inputa imate koristi (npr. na društvenim mrežama vas možda zanima samo konverzija). Uporedite zacrtane ciljeve s rezultatima koja očitava metrika i ustanovite da li je potrebna revizija nastupa.

Rezultati koje pruža metrika su ponekad jasni i konkretni, a ponekad zahtevaju dodatno mozganje. Primera radi, imejl marketing kampanja uvek pruža konkretne rezultate – poslati imejlovi se otvaraju ili se ne otvaraju. Društvene mreže mogu biti nešto škakljivije po pitanju očitavanja metrike. Uspešnost kampanje na mreži ne mora direktno reflektovati poslovni uspeh kompanije. Puno lajkova na Fejsbuku znači da su vaši postovi zanimljivi. Međutim, pitanje je da li je skupljanje lajkova na društvenoj mreži vaš inicijalni cilj. 

Ceo proces možete pojednostaviti tako što ćete obratiti pažnju na:

  • Reach – Vodite računa da pogađate odgovarajuću ciljnu grupu.
  • Clicks – Ljudi često komentarišu objave određenih brendova, a da pri tome nemaju nikakav kontakt s brendom van platforme. Obratite pažnju na “clicks” pre nego na “likes” i “shares”.
  • Emocionalna reakcija – Pored opcije “like”, Facebook sada nudi i opcije “angry” i “wow”. Jasno je da ovakva reakcija ukazuje na jače emocije. Obratite pažnju na postove koji su izazvali intenzivnije emocije i saznajte šta je to vašu publiku zadivilo ili razljutilo. Na drugim platformama proverite odnos između komentara i podela. Dominacija komentara nad podelama uglavnom nagoveštava loš ishod.

Obavezno proverite onlajn putanju svoje ciljne publike i najjače konkurencije. Ako se njihovi putevi ukrštaju na platformi na kojoj vi niste ni prisutni – pravo je vreme za akciju! Ciljnu grupu i konkurenciju nikada ne smete izgubiti iz vida, a veliko digitalno prolećno spremanje je pravi trenutak da se osvrnete i pronađete na mapi društvenih mreža.

Ako vam je ostalo još vremena, pozabavite se organizacijom. Dobra organizacija štedi vreme i omogućava izvršavanje svih zadataka u zadatim rokovima. Veliku pomoć može pružiti čak i obična Excel tabela postavljena na cloud. Ako želite da uneste još malo urednosti i organizacije u svoj život, predlažemo da instalirate task manager aplikaciju. U ponudi je veliki broj različitih aplikacija, pa ćete možda izgubiti malo vremena u potrazi za onom pravom. Međutim, sve ćete to nadoknaditi kada task manager postane deo svakodnevice vašeg tima.

Nadamo se da su vam naši saveti za veliko digitalno prolećno čišćenje bili od koristi. Ne zaboravite da čišćenje ponovite svakog proleća (ili kad god vama odgovara u toku godine) i rezultati sigurno neće izostati!